טיפול ריפוי בעיסוק

הטיפול בריפוי בעיסוק מיועד לילדים בגילאי גן ויסודי ועד גילאי חטיבת הביניים. במהלך הטיפול  נעשית שיחה מול הילד והוריו בניסיון להבין מהיכן נובע הקושי אותו הילד חווה, ואילו כלים ניתן להעניק לו במסגרת הטיפול כדי לקדם אותו מהבחינה הרצויה.

אחת הדוגמאות הנפוצות היא קידום של ילדים בעלי לקויות למידה המגיעים לקליניקה באמצעות כלים של העשרה אינסטרומנטלית- פיתוח יכולות הלמידה הקיימות. הטיפול מתבצע באמצעות פתרון של תרגילים הנוגעים לליקויים קוגניטיביים שונים. באמצעות פתרון התרגילים ניתן להעשיר את אוצר המילים, את החשיבה המרחבית והלוגית, לפתח מיומנויות מיון, השוואה, ברירת מידע רלוונטי, יצירת הקשרים לוגיים, הסקת מסקנות, הבעה בכתב ובעל פה ומיומנויות נוספות. מבנה הטיפול מעורר תחושת סקרנות אצל הילד ורצון להתקדם, שכן התרגילים מוצגים ברמת קושי עולה. לאחר שהילד מצליח לפתור תרגיל ברמת קושי נמוכה יותר, הוא סקרן ולהוט לנסות את התרגילים הבאים.

ליקויים נוספים יכולים להיות ביטוי של קשיים שונים, למשל ליקויי כתיבה, שיכולים לנבוע מקושי מוטורי או חוסר בשלות במוטוריקה העדינה, בעיה בראיה, קשיים קוגנטיבים שונים או אפילו קושי שפתי- אוצר מילים מצומצם שמפריע לילד לבנות משפטים בעלי משמעות ומבנה תחבירי נכון. במהלך שיחת ההכרות, ננסה להבין מאין נובע הקושי, האם בחוסר בשלות של הילד, בחולשה גופנית, במצוקה כלשהי או בבעית ראיה/שפה, ובהתאם לבעיה להתאים לילד טיפול בכלים נכונים, להחזיר לו את הביטחון, את תחושת המסוגלות, את המוטיבציה להצליח ואת האמונה בעצמו.